Dátum konania: | 19. 11. 2021 - 19. 11. 2021 |
Miesto konania: | ONLINE VZDELÁVANIE, resp
BRATISLAVA, Hotel Saffron, Školská 5 |
Cena: | 84,- € (96,-€) |
Cieľová skupina: | Na tomto školení sa zamestnanci personálnych, mzdových a účtovných oddelení zorientujú v aktuálnych povinnostiach a pravidlách ochrany osobných údajov. Prejdeme si všetky fázy a procesy spracúvania osobných údajov zamestnancov – od prijatia životopisov až po kompletnú likvidáciu osobných údajov zamestnancov, s ktorými bol ukončený pracovný pomer. Okrem všeobecných pravidiel, kedy si povieme, o čom musíte informovať zamestnanca podľa GDPR alebo ako má vyzerať pracovná zmluva, sa budeme venovať aj aktuálnym problémom súvisiacim s plnením vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva, meraním teploty, uchovávaním zdravotných údajov zamestnancov, zabezpečením práce na home office, monitorovaním zamestnancov a ďalším. |
Registrácia: | online, mailom, telefonicky |
Zľavy: | AVZV nie je platca DPH, ceny sú konečné |
Lektor: | JUDr. Marcela Macová, PhD., špecialista poradca v oblasti OOU |
Na objednávku: | nie |
Vydané osvedčenia: | Bez dokladu |
Dni a časy konania: | HARMONOGRAM:
08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia 09.00 – 11.00 prednáška 11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka 12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou |
Popis: | PROGRAM
Ochrana osobných údajov sa stále mení, a je potrebné sledovať nielen predpisy a usmernenia týkajúce sa osobných údajov ale aj osobitné predpisy ako je Zákonník práce, zákon o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov a podobne. Personálne, mzdové a účtovné oddelenia patria medzi najvyťaženejšie a práve tu sa musí klásť dôraz ochranu osobných údajov. Veľa krát sú to práve tieto oddelenia, ktoré majú na starosti dohľad nad ochranou osobných údajov. Tieto oddelenia sú navyše v uplynulých dňoch povinné z pohľadu GDPR zabezpečiť svojim zamestnancom maximálnu ochranu – či už pri meraní teploty alebo pri uchovávaní ich zdravotných údajov. Tak isto sú povinný dodržiavať kontrolu plnenia vyhlášok Úradu verejného zdravotníctva. Aj z toho dôvodu sme pre vás pripravili seminár, kde vám poradíme, ako sa v praxi vyrovnať s požiadavkami GDPR a zákona o ochrane osobných údajov a iných predpisov. Pomocou praktických príkladov si vysvetlíme: ako má vyzerať súhlas a ako ho získať, čo môže obsahovať osobný spis zamestnanca a ako má vyzerať pracovná zmluva alebo dohoda o pracovnej činnosti. Tak isto si povieme, čo by mala obsahovať každá zmluva (aj z právnickými osobami) a čo by každý prevádzkovateľ mal mať na svojom webovom sídle. Podrobne sa budeme zaoberať aj fotografovaním alebo monitorovaním zamestnancov na pracovisku a ďalšími povinnosťami, ktoré pre vás vyplývajú z nariadenia GDPR. •Viete, čo konkrétne GDPR znamená pre personalistov? •Viete, čo všetko môžete mať v osobnom spise? •O čom musíte informovať zamestnanca podľa GDPR? •Aké osobné údaje musí personalista rozčleniť a vylúčiť zo spracovania? •Ako má vyzerať pracovná zmluva alebo dohoda o pracovnej činnosti z pohľadu nariadenia a nového zákona o ochrane osobných údajov? •Dodržiavate zásady spracúvania osobných údajov, napríklad pri kopírovaní úradných dokladov? •Viete, kedy využiť oprávnený záujem? Ako urobiť porovnávací test? Poskytneme vám jeho vzor. •Je potrebný súhlas uchádzača o zamestnanie a podobne? •Čo všetko je potrebné zabezpečiť, aby váš zamestnanec mohol vykonávať prácu z domu? •Aký je plán kontrol na rok 2021? •Za čo boli doposiaľ firmy najčastejšie sankcionované? •Ktoré ďalšie praktické informácie budeme rozoberať: ◦usmernenie EDPB ku kamerám – odporúča označenie priestorov „piktogram“, lehotu uchovávania záznamov, ◦ktoré priestory sa smú monitorovať, ◦čo si predstaviť pod pojmom „oprávnený záujem“ a ako ho obhajovať? ◦stanovisko úradu k meraniu teploty na pracovisku •Kedy a na čo je potrebný súhlas na spracovanie osobných údajov a aké sú jeho náležitosti, je možné použiť súhlas v personálnej agende podľa GDPR? •Identifikácia informačných systémov/účelov, v ktorých sa spracovávajú osobné údaje o zamestnancoch, napr. na účely pracovnoprávnej agendy, BOZP, dochádzka, fotografie, dočasne pridelení zamestnanci, monitorovanie zamestnancov, účtovná agenda, obchodná komunikácia a i. •Spracúvanie životopisov uchádzačov o zamestnanie, spracúvanie osobných údajov o uchádzačoch o zamestnanie (predzmluvné vzťahy), uchovávanie životopisov neúspešných uchádzačov o zamestnanie, kedy je možné spracovávať osobné údaje uchádzačov bez súhlasu a kedy so súhlasom? •Súhlas zamestnanca so spracúvaním osobných údajov v pracovnoprávnych vzťahoch (kedy je zamestnávateľ oprávnený spracovávať osobné údaje so súhlasom zamestnanca) •Používanie fotografií zamestnancov (internet/intranet, identifikačné karty zamestnancov), je potrebný súhlas? •Zverejňovanie osobných údajov o zamestnancoch. •Kedy sa osobné údaje môžu o zamestnancovi zverejňovať bez súhlasu a kedy je súhlas potrebný? •Evidovanie dochádzky prostredníctvom elektronických zariadení, napr. biometria, čipy, podmienky použitia biometrických údajov na prístupové systémy a dochádzku •Spracúvate osobné údaje dočasne pridelených zamestnancov? Postupujete správne? •Profilovanie zamestnancov – podmienky profilovania zamestnancov a automatizovaného individuálneho rozhodovania, spracúvanie informácií o záľubách, mimopracovných aktivitách, firemná kultúra, poskytovanie benefitov. •Máte takéto spracovávanie osobných údajov správne ošetrené? •Zavedenie kontrolného mechanizmu podľa Zákonníka práce. •Postupujete v súlade s ust. § 13 ods. 4 Zákonníka práce? •Monitorovanie zamestnanca prostredníctvom kamier. •Kamerové systémy v podmienkach zamestnávateľa (ako ich rozlíšiť vo vzťahu k povinnostiam podľa zákona o ochrane osobných údajov, ako legálne vykonávať monitorovanie zamestnancov na pracovisku, povinnosti prevádzkovateľa, primeranosť monitorovaného priestoru, primeranosť zásahu do práv a právom chránených záujmov fyzickej osoby/zamestnanca) •Spracúvanie personálnej a mzdovej agendy prostredníctvom externých spoločností – sprostredkovateľov. •Ako správne postupovať podľa nariadenia a nového zákona o OOU, čo je potrebné zmeniť v zmluvách so sprostredkovateľmi, ako je externá spoločnosť, ktorá robí mzdovú a personálnu agendu, BOZP, stravovanie? •Nakladanie s údajmi o zdravotnom stave zamestnancov. •Kontrola podľa zákona o ochrane osobných údajov, práva a povinnosti kontrolovanej osoby (prevádzkovateľ/zamestnávateľ), práva a povinnosti kontrolného orgánu, konanie o ochrane osobných údajov, sankcie za porušenie zákonných povinností. •Prenos osobných údajov v rámci EÚ a mimo EÚ do tretích krajín. •Zodpovedná osoba podľa GDPR. •Kedy ju prevádzkovateľ musí mať a kedy môže? A za akých podmienok? •Likvidácia osobných údajov zamestnancov. •Aktuálne k vyhláškam a vydaným vzorom Úradu pre ochranu osobných údajov. •Práca z domu a povinné bezpečnostné opatrenia z pohľadu GDPR, zmeny. •Nové stanovisko úradu k meraniu teploty na pracovisku. •Viete, aké sú novinky v oblasti ochrany osobných údajov a čo vás čaká? •Od 1.9. musia zamestnávatelia získavať osobné údaje v súvislosti s pandemickou situáciou o zamestnancoch a iných osobách vstupujúcich do ich priestoru na základe rozhodnutia Úradu verejného zdravotníctva. Bonusy Odborné poradenstvo s lektorom počas školenia Videoškolenie k danej problematike Korona Safe: •Meranie teploty pri vstupe do priestorov •Priebeh registrácie s náležitým odstupom •Dezinfekcia a ďalšie hygienické opatrenia v priestoroch •Odstup a sedenie podľa aktuálne platných nariadení •Hygienické opatrenia pri podávaní cateringu AKO PREBIEHA VZDELÁVANIE A PRIHLÁSENIE SA ONLINE zašleme záväzne prihláseným Účastnícky poplatok obsahuje cenu 1-dňového školenia, organizačné náklady, pracovné materiály. Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať najneskôr 3 pracovné dni pred konaním školenia. V prípade požiadavky fakturácie prosíme včas zaslať fakturačné údaje, resp. objednávku, inak platba v prospech účtu SK47 0200 0000 0031 7933 7255 VS RRMMDD v poznámke skrátený názov seminára, meno účastníka |